Tuesday, May 22, 2012

Kelas Melukis Komik

UPDATE!
=========================================================

Alhamdulillah, Kelas Melukis Komik batch pertama sudah selesai dengan jayanya!

Kini, penyertaan sedang dibuka untuk batch ke-2! 

Kepada yang berminat, mohon daftarkan diri di sini: http://feeqry.blogspot.com/p/kelas-melukis-komik.html

Sekian sahaja, terima kasih!

=========================================================

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Saya (Nazry) ada rancangan untuk mengadakan bengkel menghasilkan komik. Insya-Allah, kemungkinan ia akan diadakan di sekitar Kajang.

Yuran? Tidak mahal, insya-Allah. Mungkin sekitar RM50 - RM100.

Bengkel ini mungkin diadakan sehari sahaja (crash course), dari jam 9 pagi hingga 5 petang, pada hujung minggu.

Jadi, ada sesiapa berminat?

Sekiranya ada sekurang-kurangnya 10 orang yang berminat, insya-Allah saya akan jalankan rancangan ini.
Sesiapa yang berminat mohon nyatakan di bahagian komen, ya.

Antara intipati bengkel ini adalah:

1. Cara mendapatkan idea
2. Cara menulis komik
3. Asas melukis komik
4. Perkongsian pengalaman
5. Kriteria buku-buku bestseller
6. Peluang-peluang berkarya
7. Rahsia kejayaan komik-komik Jepun
8. Komunikasi dengan editor dan banyak lagi!

Saya buka peluang ini hingga 27 Mei 2012. Sekiranya pada tarikh itu, jumlah mereka yang berminat kurang daripada 10, saya akan batalkan sahaja rancangan ini. Haha! :)

Terima kasih! Wassalam. :)

32 comments:

  1. Saya berminat ('',)
    Harap dapat dianjurkan.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih! :) Kita nantikan 9 lagi peserta.

      Delete
    2. Mohon berikan alamat emel, ya. Terima kasih!

      Delete
    3. E-mel saya di haslizanhasan937@yahoo.com
      Terima kasih.☺

      Delete
  2. Minaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatttttttttttttttttt!!! Tapi tak tanye mak lagi! Tanya mak dulu bolehh taakkk???? xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baiklah! Bincang baik-baik dengan ibu bapa, ya. :D

      Delete
    2. Mohon berikan alamat emel. Terima kasih! :)

      Delete
  3. Minat, tapi dah nak masuk U dah, xsmpat dah, huhu. :'(

    ReplyDelete
  4. Saya berminat (^_^) Tapi boleh buat sebelum cuti sekolah habis. thanks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kerana berminat. insya-Allah, saya akan buat semasa cuti sekolah. :D

      Delete
    2. Mohon berikan alamat emel. Terima kasih! :)

      Delete
  5. minat tp sy tggal kat sabah.. hahah

    ReplyDelete
  6. Saya berminat. Boleh saya tahu maklumat yang lebih lanjut dan teliti?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kerana berminat. Saya akan berikan maklumat lanjut nanti. :)

      Delete
    2. Mohon berikan alamat emel. Terima kasih! :)

      Delete
  7. cam best tuh!senpai, camner cara pembayaran nya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bawa wang dan bayar sebelum bengkel bermula.

      Delete
  8. i'm in..please do it on weekends :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih! Maklumat lanjut akan diberikan kemudian. :)

      Delete
    2. Mohon berikan alamat emel. Terima kasih! :)

      Delete
  9. kalau tau dari bulan lepas bole la plan nak pi. tapi skrg ni kat sabah daa.. :(

    ReplyDelete
  10. Saya dan anak (form1) berminat untuk hadiri kelas klau ada lagi slot akan datang. Yg bengkel 9-10 Jun x dpt hadir krn dah ada plan lain.
    Email: suhaili.abdul.wahid@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kerana berminat! Insya-Allah, sekiranya sambutan menggalakkan, saya akan adakan lagi kelas sebegini.

      Kelas Melukis Komik batch pertama akan diadakan esok, 2 Jun 2012. :D

      Delete
  11. selain dari tarikh 2jun dan 9&10 jun.. masih ada tarikh lain? saya sangat berminat untuk menyertai bengkel ini... tapi saya ada urusan untuk tarikh2 yg disebutkan... sila hubungi saya di suraya_meteor@yahoo.com jika ada sebarang info.. terima kasih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kerana berminat. Insya-Allah, saya akan hubungi saudari untuk batch kedua nanti.

      Terima kasih! :)

      Delete
  12. saya berminat tapi dh terlepas lak sedeynyer

    ReplyDelete